Logon
Supervisie
'Zelfreflectie als basis voor groei'

Supervisie is een methode van leren, waarbij het accent ligt op de identiteit (de kern) van de persoon en het aanleren en benutten van vaardigheden die nodig zijn voor het beroepsmatig handelen. Als professional is het essentieel om je handelen te kunnen verantwoorden en zonodig nieuwe handelingsperspectieven te ontwikkelen. De persoonlijke werkervaringen en de daaraan gekoppelde leervragen zijn uitgangspunt in het supervisietraject. De bereidheid om te leren en het toepassen van zelfreflectie is een voorwaarde voor het vergroten van de persoonlijke effectiviteit.

Doelgroepen: HBO-studenten bij het aanleren van benodigde competenties voor de toekomstige beroepsuitoefening. Professionals bij het uitbreiden van de competenties en het handelingsperspectief in het kader van persoonlijke effectiviteit en verplichte Pe-punten.

De Supervisant

Als Supervisor is het mijn opdracht om een krachtig en veilig leerklimaat te creëren waarbinnen alle ruimte is voor het optimaliseren van de persoonlijke kwaliteit, kracht en kunde. Het individuele leerproces staat centraal, ook binnen de groepssupervisie, waarbij diversiteit en het leren van en met elkaar een meerwaarde vormt. Het model van de kernreflectie is zeer toepasbaar binnen dit traject.

Het supervisietraject omvat tweewekelijkse bijeenkomsten met een minimum van 10 sessies en een maximum van 15 sessies.

 

Muchacha en la venata, Salvador Dali